A Ferrari jelentős része nem támogatta Hamilton érkezését, csupán üzleti szempontok vezérelték a döntést - nyilatkozta a korábbi versenyző az M4 Sportnak.

Egy olasz ex-F1-es pilóta megosztotta véleményét, miszerint a Ferrari csapatán belül sokan ellenezték Lewis Hamilton szerződtetését. Az állítása szerint ezt a döntést főként üzleti megfontolások vezérelték.

Hiába volt nagy szenzáció Lewis Hamilton és a Ferrari együttműködésének bejelentése a múlt év elején, e kapcsolat az eredmények szempontjából eddig nem tudott megfelelni a várakozásoknak. A nyári szünetben a brit versenyző Magyar Nagydíjon tett kijelentései után megindultak találgatások arról, lesz-e egyáltalán hosszabb távú jövője ennek a partnerségnek. Ám nevezze magát bármennyire is hasztalannak Hamilton, nem tűnik reálisnak, hogy a közeljövőben csak úgy bedobja a törölközőt, sőt, a felek már gőzerővel készülnek 2026-ra, ami egyfajta újrakezdésként új alapokra helyezheti ezt a dadogós kapcsolatot.

Arturo Merzario, az olasz versenyző, aki a Ferrarival kezdte meg Forma-1-es pályafutását és összesen 11 versenyt teljesített a vörös autóval, úgy véli, hogy korai lenne még leírni Lewis Hamiltont. "Még nem zárult le a története. Csak megvárja a megfelelő pillanatot. Akkor fog kockáztatni, amikor valóban szükséges, hiszen egy nyolcadik helyért nem fogja kockáztatni a pozícióját. Ha távozni szeretne, biztosan találna másik csapatot is. Hamilton még nem tette teljesen világossá, hogy mire képes. Ez a helyzet nem hasonlítható Charles Leclerc-éhez, akinek még be kell bizonyítania, hogy igazi bajnok" - nyilatkozta a cowboy-kalapjáról is híressé vált egykori versenyző a Gazzetta dello Sportnak.

Miközben szerinte Hamiltonnak időre van szüksége az alkalmazkodáshoz, megjegyezte, hogy belső forrásokból származó információk szerint Hamilton nem volt a legkedveltebb választás a Ferrari csapatánál. Csak néhányan támogatták a szerződtetését, ami tovább bonyolítja a helyzetet.

"És amikor egy versenyző nem érzi magát megbecsülve, illetve egy szervezet szerves részének, akivel elérhető a cél, csökken a motivációja. Miért őrülj meg három tizedmásodpercért, ha ettől ugyanúgy a harmadik sorban maradsz?" - tette fel a kérdést Merzario.

Hamilton köztudottan szoros baráti kapcsolatban áll Johan Elkann-nal, a Ferrari elnökével, továbbá régóta ismeri Frédéric Vasseurt, a csapatfőnököt is, aki korábban a főnöke volt. E két befolyásos figura kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a hétszeres világbajnok a 2023-as szerződéshosszabbítása után néhány hónappal úgy határozott, hogy elhagyja a Mercedest, és a Ferrarihoz csatlakozik.

A Ferrari háza táján felmerült, hogy a csapat tagjainak körében a 90%-os ellenállás Hamilton alkalmazásával szemben mennyire valós. Ez a kérdés éppen olyan homályos, mint az, hogy valóban létezett-e efféle belső ellenállás. Üzleti szempontból azonban kétség sem férhet ahhoz, hogy Hamilton szerződtetése, a vártnál gyengébb teljesítmény ellenére is, kifejezetten jövedelmező húzás a Ferrari számára.

Az év kezdetén Lewis Hamilton első hivatalos fotója a Ferrarival 5,7 millió lájkot kapott az Instagramon, ami messze túlszárnyalta az eddigi összes F1-es bejegyzés népszerűségét. Eközben a brit Sport Business üzleti portál márciusban arról számolt be, hogy a Puma, amely a Ferrari csapatruházatát készíti, az első hónapokban a szurkolói termékekből származó bevételét nyolcszorosára növelte az előző évhez képest. Ebből a jelentős összegből a Ferrari is jelentős részesedést kap, így könnyedén fedezni tudja Hamilton körülbelül 50 millió euróra becsült éves fizetését.

Hamilton emellett a puszta piaci értékével is nagy lendületet adott a Ferrarinak. A Gazzetta nemrég külön cikkben ecsetelte, hogyan járulhatott hozzá Hamilton a Ferrari cég, illetve az F1-es csapat első féléves bevételnövekedéséhez. A maranellói autógyártó bevétele az első félévben 9%-kal, 837 millió euróra nőtt az előző évhez képest. Ebben nagy része volt az F1-es csapatuknak is, amely már pusztán a konstruktőri második helyével 30-40 millió euróval növelte az F1-től kapott bónuszát, valamint további 83 millióval a partnereitől származó bevételét.

A lap kiemelte, Hamilton csak az Instagramon 40,3 milliós követőtáborral rendelkezik, ami messze meghaladja Charles Leclerc (19,7 millió) és a Ferrari (19,1 millió) táborát. A Forbes szerint ezzel a hétszeres bajnok továbbra is a világ 20 legpiacképesebb sportolójának egyike. A becslésük szerint évi 20 millió dollárt keres pusztán ezzel, miközben a második legértékesebb F1-es, Max Verstappen csupán 6 milliót. A Gazzetta szerint Hamilton szerződtetésének nagy szerepe van az új támogatók érkezésében, illetve a szponzorbevételek növekedésében. Kalkulációik szerint Hamilton akár 70 millió euróval is hozzájárulhatott a Ferrari bevételnövekedéséhez, ami szintén meghaladja az éves fizetését.

Egy szakértő, Giovanni Palazzi ennek kapcsán elmondta:

A szakértő azonban figyelmeztet: "Természetesen van egy gyenge láncszem: ha a jövőben nem javulnak az eredmények, az a legenda hitelességét is megkérdőjelezheti, ami negatívan befolyásolja a lelkesedést és az üzleti bevételeket is."

Related posts