Ahogy azt sejteni lehetett, a V8-as Lexus LC még nem készül a nyugdíjba vonulásra.

Habár már megkapta a selyemzsinórt az LC, a Lexus belátta, hogy nem érdemes még leállítani a gyártást. 2026-ban is érkeznek még különleges szériák A Lexus LC 500 kupé 2017-ben jelent meg, majd 2020-ban követte a lélegzetelállító megjelenésű vászontetős kabrió. Az autó a formaterv, a minőség és a technikai tartalom egyedülálló kombinációját kínálta: futurisztikus, mégis elegáns karosszéria, belsőépítészeti remekműként ható utastér, valamint olyan hajtáslánc bűvölte el az autószerető közönséget, amely már akkor is ritkaságnak számított, ma pedig igazi kincs. A szívó ötliteres V8-as motor mennydörgő hangja és 471 lóerős teljesítménye a klasszikus sportautóérzést idézte fel egy olyan világban, ahol az emissziós terror miatt a kis lökettérfogatú turbómotorok és az elektrifikáció vették át az uralmat. Nem véletlen, hogy az LC rövid idő alatt a legendák közé emelkedett - nemcsak a Lexus, hanem a teljes autóipar történetében. Az utóbbi hónapokban aggódhattunk az LC miatt. Egy ennyire különleges modell eladásai mindig mérsékeltek, az emissziós normák tovább szigorodnak, és a márka jövője is egyre inkább az elektromos autók köré épül, így arról szóltak a pletykák, hogy a Lexus hamarosan kifuttatja a modellt. Ám most jó hír érkezett: a Lexus életben tartja az LC kupét és kabriót, és - legalábbis az észak-amerikai piacokon - 2026-ban különleges, limitált szériákkal igazolja a százezer dollárt meghaladó árakat. A 2026-os LC 500 Inspiration Series mindkét karosszériaváltozathoz elérhető lesz. A kupé 200 példányban készül, a limitált színválasztékot a vadonatúj Smoke Matte Gray (szürke) árnyalat nyitja, amelyhez fekete-fehér kontrasztos belső tér, karbonelemek, matt fekete 21 colos kovácsolt felnik és piros féknyergek társulnak. A karbonszálas tető és hátsó szárny, valamint a sorszámozott plakett a középkonzolon mind az egyediség jegyében született. Az aktív hátsókerék-kormányzás, a prémium hifi, a head-up display és a sportülések természetesen a szériafelszereltség részét képezik. A kabrióból 350 darabos széria készül, különleges "Wind" nevű külső színnel, barna-ezüst vászontetővel és nyeregbarna, fehér színkombinációjú fél-anilin bőrkárpittal. A belső térben megtaláljuk a nyitott tetős használathoz optimalizált kényelmi funkciókat: nyakfűtés, kormányfűtés és négyrétegű tetőszerkezet gondoskodnak arról, hogy a vezetési élmény évszaktól függetlenül kivételes maradjon. A hajtáslánc változatlan: mindkét modellben tovább él a híres 5.0 V8-as, amely 471 lóerőt és 540 Nm forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekhez. A motorhoz tízfokozatú automatikus váltó kapcsolódik, amely a Lexus LFA hagyatékát idéző aktív kipufogórendszerrel együtt teszi felejthetetlen élménnyé a gyorsulásokat és a hangorgiát. A kupé 4,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a kabrió 4,6 másodperces értéket tud. A 3,5 literes, V6-os hibridhajtás eltűnik a kínálatból. Forrás: Smarter Média