Beszálltunk a legfrissebb elektromos Skodába, a megújult Enyaqba, és azonnal magával ragadott a modern dizájn és a technológiai újítások varázsa.

Vázoljuk, hogy hogyan mutat kívül-belül a Magyarországon 18,9 millió forinton nyitó újdonság.

A Skoda 2020-ban mutatta be első igazi elektromos modelljét, az elmúlt években több, mint 250 ezres mennyiségben értékesített Enyaqot, mely normál és kupé változatban készülő típusnak nemrégiben megérkezett az általunk a párizsi Rétromobile kiállításon testközelből is megismert felfrissített változata.

A ráncfelvarrás után az Enyaq elülső része jelentős átalakuláson ment keresztül, így teljesen új, friss benyomást kelt. Ennek a változásnak a hátterében egy új dizájniskola áll, amelyet először a nemrégiben bemutatott, 15,5 millió forinttól kezdődő árkategóriájú Elroq modellnél tapasztalhattunk.

A motorháztetőn található logót a Skoda felirata váltotta fel, míg az újonnan tervezett fényszórók alapfelszereltségként LED-es kivitelben érkeznek. Opcióként, felár ellenében, elérhető az innovatív adaptív mátrix LED technológia is.

A 19-21 colos kerekekkel felszerelt, exkluzív Olibo Green színben elérhető újdonság alapmodelljének légellenállási együtthatója a korábbi 0,264-ről 0,245-re csökkent, míg a Coupé változat esetében az aerodinamikai mutató 0,234-ről 0,225-re javult.

A megújult Enyaq Coupé jelenleg a legáramvonalasabb Skoda, de persze megjegyzendő, hogy a légellenállást nemcsak az említett együttható, hanem a frontfelület nagysága is jelentősen befolyásolja.

A kormány mögött egy 5,3 colos mini digitális műszeregység helyezkedik el, amely fölé lehetőség van opcionális HUD beszerelésére is. A középső érintőkijelző már 13 colos képátlóval büszkélkedhet. Emellett érdemes megemlíteni a háromzónás klímaberendezést, a hat különböző utastér színválasztékot, valamint a korábbi modellekhez képest még gazdagabb alapfelszereltséget is, amelyek mind hozzájárulnak a prémium élményhez.

Az Enyaq csomagtartója 585-1710 literes, az Enyaq Coupéba pedig 570-1610 liternyi cókmók pakolható be.

A Magyarországon 18,9 millió forintos alapárú hátsókerék-hajtású 60-as alapmodell 204 lóerős teljesítményű, 8,1 másodperces 0-100-as gyorsulású és 160 km/h-ra korlátozott végsebességű. A maximum 165 kW-tal tölthető nettó 59 kWh-s akkumulátor 437-446 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

A hátsókerék-hajtású 85-ös verzió, amely már 286 lóerő teljesítménnyel bír, lenyűgöző 6,7 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h gyorsulást, miközben maximális sebessége elérheti a 180 km/h-t. A telep, amelynek nettó kapacitása 77 kWh, legfeljebb 135 kW-os töltési teljesítményt kínál, így a hatótávja 586-596 kilométer között mozog. Az árakat tekintve, a legkevesebb 21,9 millió forintot kell kifizetni érte.

A csúcsmodellt a 286 lóerős, összkerekes és duplamotoros 85x képviseli, amelynek nyitóára 23,5 millió forint. Ez a modell nemcsak a hagyományos 85-ös teljesítményeivel vetekszik, hanem kiemelkedő 175 kW-os töltési kapacitással és impresszív 559-567 kilométeres hatótávval is büszkélkedhet.

Egy 10-80 százalékos töltés kiviteltől függően 24-28 perc alatt tudható le. A 340 lóerős RS csúcsmodellből egyelőre még nem mutatkozott be a megújult változat, annak megérkeztéig be kell érnünk a sportos hangulatú SportLine szériával.

Related posts