Elbúcsúzik az utolsó vízibusz: soha többé nem köszönthetjük ezt a különleges hajót a Balaton partján.

A Magyar Hajó és Darugyár Váci Gyáregységében ünnepélyes keretek között került sor a Balaton vízibuszának vízre bocsátására. Az esemény különleges jelentőséggel bír, hiszen a vízibusz nemcsak a Balaton szépségét hivatott szolgálni, hanem hozzájárul a környezetbarát közlekedés népszerűsítéséhez is. A gyár szakemberei által tervezett és megvalósított hajó modern technológiával készült, és a helyi közlekedés színvonalát emeli. A vízre bocsátás alkalmából számos vendég és érdeklődő gyűlt össze, hogy tanúja legyen a különleges pillanatnak.
A Magyar Hajó- és Darugyár (MHD) Váci Gyáregységében 1963-ban készült el a 3011-es típusú Arács, amely a Mahart megrendelésére készült. Azonban a hajó sorsa már akkor megpecsételődni látszott, amikor a Bahart nemrégiben világossá tette, hogy a Balatonon nem tervez sem a 301-es, sem pedig a nyitott hátsó fedélzetű, panorámaablakok nélküli 3011-es típusú hajók üzemeltetésével foglalkozni – írja az Iho.hu.
Ezért a társaság az Akali és az Arács eladása mellett döntött, a hajók kikiáltási ára nettó húszmillió forint volt.
Az utóbbi motoros 2022 óta a Beach Boat Kft. üzemeltetésében tűnt fel a tavon, ahol Balatonakali és Balatonszemes között menetrend szerinti közforgalmi járatként üzemel, de emellett strand- és sétahajóként is nagy népszerűségnek örvend. Bár a 3011-es típusból még található néhány a Dunán és a Tiszán is, a Balatonhoz kötődő Arács és a vízibuszok jellegzetes formái azonnal felidézik a tíz- és tízezrek balatoni nyarainak felejthetetlen pillanatait.
Az Arács motoros, miután 61 éven át hűségesen szolgálta a vízi közlekedést, új kalandok elé néz. Mostanában a Balkán szívében, Észak-Macedónia egyik hajózási vállalatánál találja magát, ahol az Ohridi-tó csodás vizén fog új kihívásokkal szembenézni.