A Vatikán új kezdeményezése, amely a "vonzó papok" programra épít, célja, hogy friss impulzusokat adjon az egyház arculatának. A dögös papok bevezetésével szeretnék elérni, hogy a fiatalabb generációk is jobban azonosuljanak a vallással, miközben a hívők

Ez nem az első eset, hogy a katolikus egyház esztétikai elemeket használ arra, hogy megragadja az emberek figyelmét.

A Vatikán vezetői abban bíznak, hogy a külsejük alapján "dögös papoknak" nevezett reverendás influenszerek segíthetnek vonzóbbá tenni a vallást a fiatalok számára - számol be róla a Daily Star.

A katolikus egyház döntéshozói szerint a fiatalabb hívek megnyerése érdekében a közösségi médiában is vonzónak kell tűnni. Ezért ezen a héten a Vatikán jubileumi évét ünneplő eseménysorozat keretében több mint ezer pap és szerzetes gyűlt össze Rómában, hogy megvitassák, a gyülekezetek tagjainak csökkenése árnyékában hogyan tehetnék megfelelő online jelenléttel népszerűbbé az Úr igéjét.

A szabadidejében gitározó és hegyikerékpározó, TikTokon és Instagramon együttvéve közel félmillió követőt összegyűjtő 34 éves olasz atya, Ambrogio Mazzai - aki gyakran kap olyan kommenteket, hogy "Milyen gyönyörű ember az atyánk!", vagy "Nagyon szép és nagyon elegáns!" - így foglalta össze az online jelenléttel kapcsolatos tapasztalatait:

Véletlenül kezdődött az egész még 2021-ben, egy plébániámra járó fiatalember javaslatára. És elsőre nem is tartottam jó ötletnek. Mivel soha nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy hatása lehet. Konkrétan és figyelemfelkeltő módon kell kommunikálni - tehát nem hosszú prédikációkat kell megosztani.

A jubileumi eseményen valószínűleg megjelenik egy másik olasz atya is, aki nemcsak a vallásos elkötelezettségéről ismert, hanem a slim fit ingjeiről, izmos testalkatáról, tetoválásairól és művészettörténeti tudásáról is. Giuseppe Fusari, aki a közösségi médiában is népszerű, valóságos szenzációt jelent majd a rendezvényen.

"Remélem, hogy ez az initiative közelebb hozza az embereket az egyházhoz. Nagy az érdeklődés, és biztos vagyok benne, hogy a közösségi média remek eszköz arra, hogy vonzóvá tegyük a vallási közösségeket" - nyilatkozta az 58 éves pap a 'dögös papok' témájában készült, szemet gyönyörködtető cikkben a Telegraphnak.

A brit sajtó értesülései szerint Olaszország legnépszerűbb papja, a sármos Cosimo Schena atya szintén részt vesz a rendezvényen. A saját szavai szerint a közösségi média, különösen a TikTok és az Instagram világában való aktív jelenléte óta kétszer annyi hívő látogat el a miséire.

A 46 esztendős pap, aki Brindisi városában él, imponáló 454 ezer követővel rendelkezik az Instagramon. Profilján számos fényképet oszt meg magáról, amelyeken ragyogó gyöngyházfehér mosolyával és gondosan ápolt szakállával hívja fel magára a figyelmet.

Rendszeresen megoszt fotókat a mentett beagle kutyájáról, Stormról, és bejegyzéseiben az Úr szolgálatának fontosságát hangsúlyozva arra bátorítja követőit, hogy fogadjanak örökbe háziállatokat a helyi menhelyekből.

"Az innováció nem a Vatikán kommunikációs irodájától vagy egyházmegyei hivataloktól fog származni ezen a területen. Sok fiatal érkezik Rómába, akik közül többen kísérletezni kezdenek, és ők lehetnek a jövő úttörői" - mondta Francis X Rocca, az EWTN News katolikus médium vatikáni szerkesztője a törekvésekről.

Érdemes megjegyezni, hogy a pápát valószínűleg senki sem tudja majd felülmúlni a közösségi médiában, mivel az elődjétől örökölt profilok segítségével XIV. Leónak lenyűgöző, 54 millió követője van a korábban Twitterként ismert X platformon, valamint 14 millió követője az Instagramon.

Related posts