Ez az elektromos jármű a leggyakoribb problémákkal küzd | 24.hu
Európában egyre inkább teret nyernek az elektromos autók, de sok ember számára komoly fejtörést okoz, hogy melyik típusra érdemes voksolniuk, ha már a váltás mellett döntenek. A döntés megkönnyítésében segíthet a Technischer Überwachungsverein (TÜV) legfrissebb jelentése, amely 2023 júliusától 2024 júniusáig körülbelül 10,2 millió gépjármű-ellenőrzés eredményeit elemzi, és feltárja a leggyakrabban előforduló problémákat – számol be róla a Blikk.
Ha a számokat nagyon egyszerűsítve vizsgáljuk, a TÜV megállapítása szerint az elektromos autók alapvetően sem nem biztonságosabbak, sem nem rosszabbak a hagyományos, belső égésű motorral rendelkező járműveknél. Az e-autók között a Volkswagen e-Golf emelkedik ki, hiszen a 3,4%-os hibaarányával a 9. helyet foglalja el a 111 vizsgált, két-három éves autó közül.
A legrosszabbul a Tesla Model 3 (111. hely, 14,2 százalékos hibaarány) teljesített az összes elemzett modell közül ebben a kategóriában és a négy-öt éves autók kategóriájában. Joachim Bühler, a TÜV Egyesület ügyvezető igazgatója szerint még a magas futásteljesítmény sem tudja elrejteni a Model 3 gyenge teljesítményét. A fék- és tengelyhibák mellett a Tesla különösen sok világítási hibával is rendelkezik. Ez a szervizelés és karbantartás hiányosságaira utal.
Az adatok elemzése alapján arra a megállapításra juthatunk, hogy az elektromos autók fékrendszere várakozáson felül gyakrabban mutat hibát.
Az elektromos járművek egyik figyelemre méltó jellemzője a rekuperáció, amely lehetővé teszi a fékenergia hatékony visszanyerését. Ez a technológia jelentős előnyöket nyújt a belsőégésű motorokkal szemben, hiszen a fékbetétek használata ritkábbá válik, ami viszont a fékezési teljesítmény csökkenéséhez vezethet.