Gergely Márton: Mi zajlik a HVG háza táján?

Az elmúlt hetek során rengeteg szeretetteljes üzenetet és aggódó kérdést kaptunk. Olvasóink is, akik a fórumokon keresztül is érdeklődtek, valamint barátaink és ismerőseink a hétköznapi találkozások során. A válaszunk pedig éppen az ellentéte a klasszikus viccnek. (Hogy vagy? / Röviden: jól. / Hosszabban? / Sajnos nem annyira jól.)
Rövid időkre minket is elszomorít, hogy a sajtó a politika tűzvonalába került, a kormány a szabad szó ellehetetlenítésén dolgozik, míg az ellenzék pártjai sem értik, hogy a mi munkánk sosem fogja követni az ő érdekeik logikáját. Nyomasztó a harcosok és egyéb militáns kommentelők gyűlöletkeltése a közösségi oldalainkon, és hogy egy háborús környezetben túl sok a megtévesztés, tudatos hergelés, intolerancia.
A körülmények valóban javulhatnának a munkahelyünkön, de ha részletesebben szeretnénk beszélni a helyzetünkről, akkor egyáltalán nem áll szándékunkban panaszkodni. Köszönjük, minden rendben van velünk!
Ma méltó környezetbe költöztettük át a HVG digitális felületeit. Új dizájn és új funkcionalitás várja olvasóinkat, hogy könnyebben tudják elérni a híreinket és prémium tartalmainkat.
Új dimenzióba helyeztük a legfrissebb podcastok megjelenítését, így most még látványosabb élményt kínálunk. Az aktuális hetilapunk pedig már gyorsan és egyszerűen átlapozható, hogy mindenki könnyedén rátaláljon a számára érdekes tartalomra. Szerzőinket mostantól egy dedikált gyűjtőoldalon keresztül érhetitek el, míg a 360-as cikkek zökkenőmentesen integrálódnak a legfrissebb híreink közé, hogy az információ és annak mélyebb megértése még inkább összhangba kerüljön.
A HVG megújítása már másfél éve folyamatban van, és a munka még messze nem ért véget. Tavaly, a kiadó 45. születésnapja alkalmából új arculatot kapott a hetilapunk, amelynek keretében a logónkban található három betű még hangsúlyosabbá vált. Most pedig a digitális felületeink átalakítása következik, ami még nagyobb kihívást jelent, mint a hetilap esetében. Míg a nyomtatott újságok már régen készen állnak, és azok formázása nem igényel további munkát, a hvg.hu oldalunkon a teljes archívumot újra kell gondolnunk és friss dizájnnal felruházni.
Az oldalaink mobilos megjelenése folyamatosan fejlődik, hogy minden eszközön egységes logikával és dizájnnal biztosítsa az olvasóink számára a tartalmak könnyű hozzáférhetőségét. Ezzel párhuzamosan a mobilalkalmazásunk felülete is megújult, hogy a felhasználói élmény még zökkenőmentesebb és vonzóbb legyen.
A mai nap elhozza számunkra a legfigyelemfelkeltőbb átalakulást azon az úton, amelyet közösen választottunk. Az elmúlt hónapok során azonban a szerkesztőségünk integrációja is kiemelkedő jelentőséggel bírt. Mostantól egyesült csapatunk dolgozik a hetilap, a hírportál és prémium tartalmaink létrehozásán, valamint a videók és podcastok elkészítésén, és hírleveleink megírásán. Mintegy százan vagyunk, akik arra törekszünk, hogy minden platformon maximálisan kiszolgáljuk olvasóinkat, nézőinket és hallgatóinkat. Ezen felül további száz munkatársunk segít abban, hogy a világ sokszínűségét tükröző cikkeket, véleményeket, fotókat és egyéb illusztrációkat nyújthassunk.
A szerkesztőségünk tavalyi átalakulása után egy tartalmi frissítést valósítottunk meg. Miközben továbbra is elkötelezettek maradtunk a közéleti témák iránt, szélesítettük látókörünket az életmód és társadalmi kérdések terén is, minden platformunkon. Régi hiányosságunkat pótoltuk, gazdagabb tartalommal szolgálva az élsportról, valamint az egészségmegőrzéshez kapcsolódó tanácsokkal és ötletekkel.
A HVG-nek régóta erőssége a pszichológiai tartalomkínálat, ebben is igyekszünk újat nyújtani, elkészült a nyomtatott magazin megújult lapszáma, miközben erősítettünk cikkekben és hírlevelekben. És új hangvétellel, markáns hangokkal jelentkezünk videóinkban és podcastjainkban.
Köszönjük, jól vagyunk, mert érezzük olvasóink ragaszkodását, érdeklődését.
Az elmúlt egy év során sikerült a piaci trendeken felülkerekedve megerősíteni a hetilapunk pozícióját. Jelentős növekedést tapasztaltunk a digitális platformjaink felhasználóinak számában, és a 360 előfizetői közösségünk is dinamikusan bővült. Prémium hírleveleink révén új, izgalmas formában érjük el olvasóinkat, míg a klub360 keretein belül közösségépítő tevékenységekbe fogtunk. A Címlapsztori rendezvényeink iránti érdeklődés folyamatosan növekszik, akárcsak a YouTube-csatornánk iránti feliratkozók száma.
A siker kulcsa a függetlenségünk biztosítása. Nap mint nap, hétről hétre folyamatosan dolgoznunk kell, hogy megőrizzük ezt az állapotot. Ez a cél vezérel minket a digitális platformjaink frissítése során is. Még sok feladat vár ránk, de elkötelezettek vagyunk abban, hogy a jövőben még jobb tartalmakkal és felhasználóbarátabb digitális környezettel szolgálhassunk. Haladunk tovább!