Így mondott búcsút a trónjának az Apple a viselhető technológiák világában.

A piacon jelentős szereplőkként tűntek fel a Huawei, a Samsung és a Garmin, amelyek mindegyike pozitív növekedési tendenciát mutatott.

Az idei év első három hónapjában, a legfrissebb jelentés szerint, a viselhető technológiák piaca látványos fellendülésnek indult. A szállítások 13%-kal emelkedtek az előző évhez viszonyítva, összesen 46,6 millió egységre rúgva. E növekedés fő mozgatórugója a feltörekvő piacokon megfigyelhető, alacsonyabb árú viselhető eszközök iránti fokozódó kereslet. Ezen a téren a Xiaomi különösen sikeres volt – számolt be róla a 9 to5 Mac.

Jack Leathem, a Canalys elemzője kifejtette, hogy a Xiaomi frissített dizájnnal és fejlett adatszolgáltatási képességekkel frissítette a Mi Band és a Redmi Watch sorozatát, átfogó funkciókat hozva az árszegmensek alacsonyabb szintjeire, emelve ezzel az ár/érték-arányát. Növekedését a hatékony, több kategóriára kiterjedő koordináció és a versenyképes árképzés is támogatta, különösen a feltörekvő gazdaságokban. A Samsung a feltörekvő gazdaságokban való jelenlétének növelése érdekében az alapsávokra is nagyobb hangsúlyt fektetett.

A Xiaomi a legutóbbi negyedévben lenyűgöző, 8,7 millió készüléket értékesített, ami egy figyelemre méltó, 44%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A cég sikerének kulcsfontosságú eleme a Redmi Band 5, de a Canalys elemzése szerint a Xiaomi valódi dinamizmusát a HyperOS operációs rendszer bevezetése hozza magával. Ez az innovatív rendszer lehetővé teszi a telefonok, viselhető technológiai eszközök és otthoni berendezések zökkenőmentes összekapcsolását, ami tovább erősíti a márka piaci pozícióját.

Az Apple Watch az utóbbi negyedévben viszonylag nyugodt időszakot tudhat maga mögött. A szállítások 5%-kal, összesen 7,6 millióra emelkedtek, ugyanakkor a piacon a Xiaomi 19%-os növekedésével szemben az Apple 16%-os részesedést ért el. Ezek az adatok a Counterpoint legfrissebb jelentéséből származnak, amely rávilágít arra, hogy az Apple Watch 2024-ben továbbra is küzdeni fog a kétéves globális visszaesés következményeivel.

A szöveg tartalma alapján egyedi megfogalmazásban így hangozhat: "A 2025-ös év különleges jelentőséggel bír, hiszen akkor ünnepli tizedik születésnapját az Apple Watch. Ennek tükrében várható, hogy az Apple az év második felében egy jelentős portfóliófrissítéssel igyekszik újra felrázni a piacot, kihasználva az érett és szorosan összekapcsolt egészségközpontú ökoszisztémáját."

A piacon a Huawei továbbra is megőrzi harmadik helyét, 7,1 millió eladott készülékével. E siker mögött a GT és Fit termékcsaládok kiemelkedő teljesítménye, valamint a Huawei Health alkalmazás egyre szélesebb körű globális elterjedése áll.

A negyedik helyen álló Samsung a legnagyobb ugrással, 74 százalékkal 4,9 millió darabra ugrott a legnagyobb gyártók közül. A koreai vállalat a feltörekvő piacokra szánt alapszintű karkötők és a magasabb kategóriás okosórák között osztotta meg a hangsúlyt. A Garmin 1,8 millió darabbal és az előző évhez képest 10 százlékos növekedéssel húzta be az ötödik helyet.

Related posts