Friss jelenség: a vásárlók mostanában azért fordítják meg fejjel lefelé a termékeket a bolt polcain, mert ezzel szeretnék felhívni a figyelmet a kedvenc márkáikra és a különleges ajánlatokra.

A szupermarketek vásárlói világszerte egyre inkább elterjedt szokássá alakítják, hogy bizonyos termékeket fejjel lefelé helyeznek el a polcokon. Ennek hátterében érdekes okok húzódnak meg.

A szupermarketek vásárlói szerte a világon új trendet fedeztek fel, amely Donald Trump kereskedelmi háborúja nyomán terjedt el: fejjel lefelé fordítják az amerikai termékeket.

Különösen Európában és Kanadában a vásárlók az amerikai gyártmányú termékeket fejjel lefelé helyezik el a szupermarketek polcain, titkos jelzésként mások felé, hogy ne vásároljanak azokból. Az Egyesült Államok elleni néma tiltakozás a Redditen keresztül terjed. A vásárlók állítólag elzárkóznak az amerikai termékek vásárlásától, tiltakozva Donald Trump Kanadával, az Egyesült Királysággal és az EU-val szemben kiszabott vámok ellen.

A mozgalom Kanadában, Spanyolországban, Portugáliában és Svájcban is megfigyelhető.

"Ma a Vancouver-szigeten barangoltam vásárlás közben, és felfigyeltem, hogy néhány termék fejjel lefelé van elhelyezve. Mi a közös bennük? Mindegyik Amerikában készült. Én is úgy döntöttem, hogy csatlakozom ehhez az ötleten alapuló akcióhoz. Nem minden terméket, csupán néhányat helyezek vissza fordítva a polcra, hogy felhívjam a figyelmet rájuk." - posztolta egy kanadai.

Egy másik hozzászóló a következőket osztotta meg: "Svájcban élek, és észrevettem, hogy a boltok polcain alig találni kanadai termékeket. A borosüvegeket nem tudtam fejjel lefelé állítani, de támogatom az ötletet, hogy bojkottáljuk az Egyesült Államokban készült termékeket. Ezért néhány amerikai bort megfordítottam, hogy eltüntessem a címkéjüket."

"Tegnap vásárlás közben amerikai termékeket kerestem. Azt tapasztaltam, nem sokat importálunk az USA-ból, de találtam Johnny Walkert és fejjel lefelé tettem vissza a dobozát" - posztolta egy lengyel.

"Ahol lehetőségem van rá, brit termékeket választok" - fogalmazott meg egy hozzászóló a szigetországból.

Dániában a szupermarketek új kezdeményezést indítottak, amely során csillaggal jelölik meg azokat a termékeket, amelyeket Európában gyártottak. Ezzel a lépéssel szeretnék segíteni a vásárlókat abban, hogy könnyebben elkerüljék az amerikai gyártmányú árukat.

Vannak olyan emberek, akik elhatározták, hogy bojkottálják az amerikai termékeket. Közéjük tartozik a 71 esztendős svéd, Reidar Svedahl is, aki így fogalmazott: "Ha az európai lakosság 99 százaléka lemondana az összes amerikai termék 70 százalékáról, az hatalmas hatással bírna" - mondta az AFP-nek.

Március 12-én hajnalban léptek életbe azok a 25%-os vámok, amelyeket Donald Trump hirdetett meg az amerikai acél- és alumíniumimportokra. Ez a döntés azt jelenti, hogy az Európai Unió tagállamaiból, Kanadából és más országokból érkező termékekre korábban érvényes vámmentességek felfüggesztésre kerülnek. A várakozások szerint Trump április 2-án be fogja mutatni az úgynevezett kölcsönös vámok rendszerét, amely lényegében azt jelenti, hogy az Egyesült Államok megemeli a vámokat minden olyan esetben, ahol jelenleg alacsonyabb díjat alkalmaz, mint kereskedelmi partnerei.

Related posts