A tanárok számos kreatív ötlettel rukkoltak elő arról, hogyan lehetne hasznosítani az új módszereket az oktatásban.
A Pedagógusok Szakszervezete egy átfogó, több mint 30 pontból álló szakpolitikai javaslatot készített a mesterséges intelligencia oktatási környezetben való alkalmazásának elveiről és szabályozásáról. A részletekről a Népszava keddi cikkében olvashatunk.
A PSZ által a laphoz eljuttatott javaslatban tíz kulcsfontosságú területet emeltek ki, amelyek mentén a szükséges intézkedéseket összegyűjtötték. Különösen hangsúlyos a mesterséges intelligencia (MI) hatásának vizsgálata is.
Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke a Népszava című lapnak kifejtette, hogy a mesterséges intelligencián alapuló szoftverek és eszközök jelentős támogatást nyújthatnak az értékelési folyamatok, a kompetenciafejlesztés, valamint az egyéni tanulási utak kidolgozása terén. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy elengedhetetlen a használatuk szabályozása, és fontos, hogy mindig szem előtt tartsuk: "az emberé legyen az utolsó szó, ne pedig a gépé."
Totyik felhívta a figyelmemet arra, hogy idén esedékes a kormány számára a Nemzeti alaptanterv frissítése, ami remek alkalmat teremt arra, hogy foglalkozzanak ezekkel a fontos kérdésekkel is.