Jótállás: Nincs lehetőség panaszra, ha a termék meghibásodott – ez minden vállalkozásra érvényes.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) felé egyre gyakoribbá válnak a bejelentések a jótállás alá tartozó hibás termékek javításával kapcsolatban. A fogyasztók körében egyre növekvő aggodalomra ad okot, hogy sok esetben hetekig, sőt szélsőséges esetekben akár hónapokig is várniuk kell arra, hogy a vállalkozások teljesítsék a javítási kötelezettségüket. Vajon elfogadható ez a helyzet?
A FEOSZ álláspontja szerint a jótállással kapcsolatos panaszok spektruma rendkívül széleskörű.
Lehetséges, hogy hetek telnek el anélkül, hogy bármilyen visszajelzés érkezne a hibabejelentésünkre. Ilyen helyzetben fontos tisztában lennünk azzal, milyen jogaink vannak, amikor jótállást kívánunk érvényesíteni.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályai meghatározzák, hogy a jótállás időtartama milyen keretek között érvényesül.
A határidő akkor indul, amikor a fogyasztási cikket a fogyasztónak átadják, vagy amennyiben az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napjától számítjuk. Ha a fogyasztási cikk javításra szorul, a jótállás időtartama meghosszabbodik. Ez a meghosszabbítás a javításra való átadás napjától kezdődik, és érvényes arra az időszakra, amely alatt a fogyasztó nem tudta rendeltetésszerűen használni a cikket a hiba miatt.
A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti. Fontos rendelkezés, hogy a fogyasztó döntésén múlik, hogy
kihez fordul, nem lehet ide-oda küldözgetni.
Ezen szabályok alól kivételt képeznek az alábbi eszközök: elektromos kerékpárok, elektromos rollerek, quadok, motorkerékpárok, segédmotoros kerékpárok, személyautók, lakóautók, lakókocsik, utánfutós lakókocsik, utánfutók, valamint motoros vízi járművek.
A jogszabályok kiegészítő részletes szabályokat is tartalmaznak, és a FEOSZ örömmel nyújt tájékoztatást ezekről. Kérjük, hívja az ingyenes 06-80-630-183-as telefonszámot, vagy írjon nekünk az [email protected] e-mail címre, ha további információra van szüksége!