A moziban kapható popcorn íze sokak szerint felülmúlja a házi változatot, és ennek több oka is van. Először is, a mozikban használt speciális olajok és ízesítők, mint például a vaj ízű öntetek, hozzájárulnak ahhoz, hogy a popcorn gazdagabb és aromásabb le

A mozikban kapható pattogatott kukorica titka javarészt a különleges összetevőkben rejlik, de az élményt pszichológiai tényezők is befolyásolhatják. A popcornevés furcsa módon még a film előtt látott reklámok befogadására is hatással van.
A pattogatott kukorica ízlelgetése számos ember számára szerves része a moziélménynek, éppúgy, mint a film maga. Az egész teret betöltő aromák, a moziban árult kukorica ragyogó sárgája, hatalmas mérete, intenzív íze és az a különleges, levegős, roppanós textúra mind-mind olyan élményt nyújtanak, amelyet otthon nehéz reprodukálni. De vajon miben rejlik a titka a mozis popcornnak, ami megkülönbözteti a házi készítésű változattól?
A mozik különböző titkos praktikákat és egyedi receptúrákat alkalmaznak, hogy a popcornjuk ne csak finom, hanem igazán emlékezetes is legyen. Van, ahol kókuszolaj vagy repceolaj segítségével készítik el a pattogatott kukoricát, míg más helyeken a vaj és az olaj különleges keverékével varázsolnak lágyabb ízt. Minden egyes mozi saját stílusával és ízvilágával igyekszik megkülönböztetni magát, így a popcorn élménye mindig egyedi és vonzó marad.
A legtöbben azonban nem tudják, hogy a mozis popcorn erőteljes vajas-sós ízének fő titka a Flavacol nevű speciális fűszersóban rejlik, amely mesterséges ízesítőt és színezéket tartalmaz. A Flavacol nemcsak az ízélményt fokozza, hanem ez felel a mozis popcorn jellegzetes sárga színéért is.
A mozis kukorica nem csupán ízében, színében és textúrájában tér el az otthon, mikrohullámú sütőben készült változattól; pszichológiai szempontok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az élmény sokkal vonzóbbnak tűnik. A kényelmes ülések, a gyengéd fények és a filmélményhez fűződő izgalom mind-mind pozitívan befolyásolhatják az ízérzékelésünket, így a mozis popcorn valódi kulináris csodává válik.
A kölni egyetem kutatói által végzett tanulmány felfedett egy meglepő összefüggést a mozifilmek előtti reklámblokkok és az azt megelőző popcornfogyasztás között. Az eredmények szerint, amikor az emberek popcornnal a kezükben nézik a hirdetéseket, az agyuk kevésbé érzékeny a reklámok üzeneteire. A kísérlet résztvevői, akik a reklámok alatt rágcsálták a popcornt, egy héttel később mérhetően alacsonyabb érdeklődést mutattak a látott termékek iránt, mint azok, akik nem fogyasztottak semmit. Tehát, legközelebb, amikor moziba látogatunk, és szeretnénk megvédeni magunkat a reklámok hatásától, érdemes egy nagy adag pattogatott kukoricával készülnünk a film előtt.