A GVH szerint az Aldi nem mond igazat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hivatalos eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel szemben. A vállalat, amely Magyarországon körülbelül 200 bolt üzemeltetéséért felel, a kereskedelmi kommunikációjában olyan piacelsőségi állításokat használ, amelyek vélhetően nem tükrözik a valós helyzetet - áll a versenyhivatal által kiadott közleményben.

Az Aldi Magyarország a legszélesebb boltjaival rendelkező kiskereskedelmi láncok egyike. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) figyelmeztette, hogy a vállalat 2025. március 19-től...

A kereskedelmi kommunikáció során alkalmazott kifejezések, mint például "Legszélesebb választék!" és "Legjobb akciók!", sokszor túlzóak lehetnek, és nem mindig tükrözik a valóságot. Ezek az állítások gyakran arra szolgálnak, hogy felkeltsék a vásárlók figyelmét, de érdemes kritikusan szemlélni őket, mivel valószínű, hogy nem minden esetben valósak.

A vállalkozás a fenti állításokat a Nők Lapja Food Awards 2024. pályázaton a Legjobb akciók! és Legszélesebb választék! alkategóriákban több hónappal korábban elnyert 1. helyezésére alapozta, az azonban valószínűsíthetően nem elegendő a piacelsőség objektív, tényszerű igazolására, figyelembe véve többek között, hogy az egy szubjektív közönségszavazáson alapult, illetve a marketing-kommunikáció időzítését is. A vállalkozás pályázati nyertességét olyan módon jelenítette meg, hogy az valószínűsíthetően alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, mely által olyan ügyleti döntések meghozatalára késztethette őket, melyeket egyébként nem hoztak volna meg.

A versenyfelügyeleti eljárás elindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás már elkövette volna a jogsértést. Az eljárás célja a tények alapos vizsgálata és a feltételezett jogsértés bizonyítékainak összegyűjtése. Az eljárás során általában három hónap áll rendelkezésre, amely indokolt esetben, kétszeri hosszabbítással, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. Fontos megjegyezni, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hangsúlyozza: a versenytörvény értelmében az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges információk megadására való felszólítása és annak teljesítése közötti időtartam nem számít bele az ügyintézési határidőbe.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) figyelmezteti a vállalkozásokat, hogy a piacelsőségi állításokat kizárólag akkor szabad használni, ha a hirdetés közzétételekor rendelkeznek olyan objektív bizonyítékokkal, amelyek ezt világosan alátámasztják. 2024 elején a versenyhatóság 90 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Lidl számára a piacelsőségi állítások nem megfelelő alkalmazása miatt. A GVH továbbra is fokozott figyelmet fordít a kiskereskedelmi szektorra, mind a fogyasztóvédelem, mind az antitröszt szempontjából. Jelenleg több eljárás is folyamatban van, többek között a teljes kiőrlésű termékek, kuponakciók és a valószínűsíthető viszonteladói ármeghatározás ügyében.

Related posts