Az Egyesült Államokban a Shein és a Temu árnövekedésre figyelmeztet, ami a vásárlók figyelmét is felhívja a közelgő változásokra.

Az amerikai vásárlók drágulásra számíthatnak a két kínai online e-kereskedelmi cégnél, a Sheinnél és a Temunál. Az emelkedés okát egyértelműen Donald Trump amerikai elnök vámtarifáiban látják, ezért figyelmeztették a vevőket, hogy április 25-től jönnek az árkorrekciók. Emellett a reklámköltségeiken is igyekeznek spórolni a két vállalatnál.
A Shein és a Temu, két népszerű kínai online kiskereskedelmi cég, figyelmeztette az amerikai vásárlókat, hogy a jövő héttől várhatóan emelkedni fognak az árak. A változás hátterében Donald Trump legújabb intézkedése áll, amely a Kínából importált termékekre kivetett vámok növelését célozza meg - számolt be róla a BBC.
A két vállalat közleménye szerint "a globális kereskedelmi előírások és a vámtarifák az utóbbi időben bekövetkezett módosulásai következtében" emelkedtek a működési költségeik, így április 25-től "árkorrekciókat" vezetnek be.
A Shein és a Temu online oldalain több tízmillióan vásárolnak az Egyesült Államokban, elsősorban olcsó áraik miatt, mely miatt az Amazon 2024 novemberében Haul néven új platformot indított, amelyen 20 dollár alatti termékeket árulnak.
Donald Trump szerdán drámai lépésre szánta el magát, amikor a kínai importárukra kivetett tarifákat 245 százalékra emelte. Ezen kívül eltörölte a 800 dollárnál kisebb értékű termékek vámmentességét, amely jelentős hatással lesz két kínai vállalatra. Az amerikai vámhatóságok előrejelzése szerint 2024-ben körülbelül 1,4 milliárd csomag érkezik az Egyesült Államokba, köszönhetően ennek az új szabályozásnak.
Az amerikai elnök vámemelési politikájának következtében a Shein és a Temu alkalmazások népszerűsége drámai csökkenésen ment keresztül az Egyesült Államokban. Eközben más kínai alkalmazások, mint például a DHgate, továbbra is sikeresen teljesítenek, hiszen a második helyet foglalják el a rangsorban, míg a Taobao a hetedik helyen áll.
A csökkenés miatt a reklámköltségeiket is igyekeztek lefaragni a Sheinnél és a Temunál, utóbbi április 9-én az összes Google Shopping hirdetését leállította az Egyesült Államokban, de a közösségi médiában (Facebook, Instagram, YouTube) is csökkentette kiadásait áprilisban az előző két hónaphoz képest.
A Sensor Tower piackutató cégének adatai alapján a Shein reklámkiadásai ebben az időszakban 19 százalékkal csökkentek. Ennek ellenére mindkét vállalat arra ösztönzi vásárlóit, hogy éljenek a kedvező árak adta lehetőséggel, mielőtt a vámok miatt drámai áremelkedések következnének be.