A Ryanair járata robotpilóta segítségével érkezett meg Budapestre!
Miért érzünk fagyos borzongást a hideg levegőben, ha a betegségért valójában baktériumok felelnek? (x)
Vasárnap késő este a Velence-Trevisóból induló, Budapestre tartó Ryanair gép utasait arra kérték, ne csak repülőgép-üzemmódba helyezzék készülékeiket, hanem kapcsolják is ki, mert robotpilótával landolnak - jelezte a Telex olvasója. A portál utánajárt, miért lehetett szükség a szokatlan megoldásra. A Ryanair cikkük megjelenéséig nem válaszolt, hogy mi indokolta a döntést.
Egy egykori pilóta arról számolt be, hogy leggyakrabban rossz látási viszonyoknál vetik be a robotpilótát, amely még simábban leteszi és lefékezi a repülőgépet, mint az ember, mégsem használják ezt állandóan, mert ehhez a gépen is szükség van az úgynevezett műszeres leszállítórendszerre (ILS), és a repülőtéren is szükség van olyan antennákra, amelyek fogják a repülőgép adataiat, amelyek segítik a gondtalan földetérést.
Amikor egy repülőgép robotpilótával érkezik a földre, a földi kiszolgálás során szigorúbb protokollok lépnek életbe. Például a felszállásra készülő gépek kizárólag az előre meghatározott és a kifutópályán megjelölt helyekre állhatnak be. Ennek az az oka, hogy elkerüljék az antennák jeleinek zavarását, ami jelentősen lelassítja a repülőtér működését.
Egy pilóta megosztotta tapasztalatait a portállal, miszerint rendszeresen, bizonyos időközönként, gyakorlat céljából robotpilótás leszállásokat hajtanak végre. Ezt havonta egyszer vagy akár kétszer is elvégzik, attól függően, hogy a légitársaság irányelvei megengedik-e, hogy az utasokat tájékoztassák erről a folyamatról.
Fontos megemlíteni, hogy a robotpilóta funkció bármikor deaktiválható, lehetővé téve a pilóta számára, hogy szükség esetén visszanyerje az irányítást.