Szeretnéd maximálisan kihasználni a Volkswagened erejét? Ne habozz, válassz havi díjas lehetőséget! -- Totalcar

Senki sem örül neki, mindenki elutasítja, mégis az autógyártók makacsul ragaszkodnak ahhoz, hogy az autóikba integrált funkciók használatát előfizetéshez kössék. Határozott felháborodást váltott ki, amikor néhány évvel ezelőtt a BMW megpróbálta pénzért kínálni az ülésfűtés szolgáltatását, és most a Volkswagen is hasonló lépésre készül.
A német autógyártó, a Volkswagen, az ID.3 Pure alapmodelljénél egy különös megoldással állt elő: a maximális teljesítményt előfizetéses rendszerbe zárta. Míg más gyártók esetében már találkozhattunk azzal, hogy extra lóerőket kínálnak pénzért, itt egy sokkal zavaróbb helyzet állt elő. Az ID.3 Pure esetében nem arról van szó, hogy az előfizetés keretében a gyári teljesítményhez képest kapunk többet, hanem arról, hogy a gyárilag elérhető 168 lóerőből egyszerűen levontak 20-at, és ezt az extra teljesítményt csak előfizetés ellenében lehet visszaszerezni. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a carscoops.com információi szerint az ID.3 Pure-t továbbra is 168 lóerősként reklámozzák, és a hivatalos adatok között is ez szerepel. Mivel ez a változat Magyarországon nem elérhető, az utolsó állítást nem tudtuk ellenőrizni.
Ha mindez még mindig nem lenne elegendő, az előfizetés havi díja 16,5 font (körülbelül 7 550 forint), míg az éves előfizetés ára 165 font (75 500 forint). Azok számára, akik nem szeretnének ezzel foglalkozni, lehetőség van egy egyszeri díjért, 649 fontért (267 ezer forint) élethosszig tartó jogot vásárolni a plusz 20 lóerő kihasználására. A probléma azonban az, hogy ez az ajánlat ár-érték arányban nagyon kedvezőtlen. Érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes és a Polestar is kínál olyan utólag megvásárolható lóerőcsomagokat egyes modelljeikhez, és még ha prémium márkákról van is szó, ezek a csomagok sokkal kedvezőbb lóerő-ár arányt biztosítanak, mint amit a Volkswagen kínál.
A német autógyártó véleménye szerint nincs ok aggodalomra, hiszen ez a gyakorlat már régóta része a működésüknek. "A vásárlóknak erősebb alternatívákat kínálni nem újkeletű dolog. Ezek az erősebb modellek hagyományosan kiemelt pozíciót töltenek be a termékpalettán, általában több extrával és magasabb árral. Amennyiben a vásárló még sportosabb vezetési élményre vágyik, az lehetőség a jármű teljes élettartama alatt rendelkezésére áll, így előre kifizetett felár nélkül is választhatja ezt az opciót." - olvasható a Volkswagen hivatalos közleményében.